Moest je nog extra vragen, opmerkingen, bedenkingen of nood hebben aan een gesprek? Na jouw melding kan je nog steeds bij de API terecht en zal YES Events deze eerste zorg op zich nemen.
Indien de API merkt dat er extra nazorg nodig is dan zal deze extra advies winnen bij of je doorverwijzen naar een professionele instantie. Enkele belangrijke organisaties zijn:
| JONGEREN ADVIES CENTRUM |
| AWEL AWEL is een organisatie die zich richt op het bieden van vertrouwelijke en laagdrempelige hulp aan kinderen en jongeren via telefoon, chat, en e-mail. Ze behandelen diverse thema's zoals relaties, school, familie, emoties en gezondheid. AWEL biedt een veilige omgeving waar jongeren zonder oordeel hun verhaal kunnen doen en advies kunnen ontvangen. |
| TELE-ONTHAAL Tele-Onthaal is een Belgische hulplijn die 24/7 telefonische ondersteuning biedt aan mensen die nood hebben aan een gesprek. Ze zijn er voor iedereen die behoefte heeft aan een luisterend oor, advies of emotionele ondersteuning. |
| 1712 1712 is een Belgische hulplijn voor vragen over geweld, misbruik en kindermishandeling. Ze bieden vertrouwelijke ondersteuning, advies en informatie aan slachtoffers, getuigen en daders van geweld. |
| WATWAT Wat Wat is een Vlaamse organisatie die zich richt op jongeren tussen de 11 – 24 jaar en hun vragen rond thema's zoals seksualiteit, relaties, grenzen, en online gedrag. Ze bieden informatie, advies en ondersteuning via hun website, waar jongeren ook terecht kunnen voor verhalen van leeftijdsgenoten en tips over diverse onderwerpen. Wat Wat streeft ernaar om jongeren te empoweren en te informeren, zodat ze bewuste keuzes kunnen maken in hun leven. |